genoeg over jou
Laten we het over mij hebben
Zo lang zit ik al in het contentvak. En ik ben er nog lang niet op uitgekeken.
Als schrijver moet je je onderwerp doorgronden om de boodschap te kunnen overbrengen. De diepte in, veel vragen stellen en goed luisteren. Daar krijg ik energie van. En ik leer van elk gesprek.
Schrijven voelt voor mij niet als werken, maar als spelen met taal.
Ik word blij als het me lukt om de ziel van een bedrijf te vangen in woorden. Als ik verbinding kan brengen met verhalen waarin iedereen een stukje van zichzelf herkent.
Achtergrond & Skills
Voordat ik freelancer werd, werkte ik bij verschillende bedrijven. Van elke baan leerde ik iets nieuws. Klik op de banen om te zien wat ze me gebracht hebben.
Ik herontwikkelde het brand book, zette de contentstrategie uit en organiseerde de planning en samenwerking met andere afdelingen.
Hier ben ik van schrijver naar strateeg gegroeid. Ik leerde merkidentiteit bouwen en deelbaar maken met de juiste woorden. Met een sterke contentstrategie en herkenbare tone of voice van het bedrijf en bouwde ik ons publiek uit. Ondertussen schreef ik alles wat er geschreven moest worden. Ook gaf ik schrijftraining en sprak ik op events.
Na print leerde ik schrijven voor web, in het Nederlands en Engels. Ook hielp ik marketing met e-mailflows, communitymanagement en social media.
Bij het maken van een magazine denk je in thema’s, pijlers en invalshoeken. Deze eigenschap is onmisbaar bij het uitzetten van een contentstrategie.
De voordelen van 12 jaar ervaring
Strategische aanvulling
Als je wilt, denk ik met je mee over je contentstrategie en hoe je meer uit bestaande content haalt
Grote projecten? Leuk!
Ik heb ervaring met grotere projecten, zoals een whitepaper, nieuwe website of branded magazine.
Oog voor detail
Mijn webteksten zijn bijvoorbeeld standaard mobielvriendelijk, vindbaar en ook vluchtig goed te lezen.
Creatieve inslag
Voor elk onderwerp verzin ik originele invalshoeken.